سفرنامه تور بارسلون + جزایر قناری قسمت اول

سفرنامه تور بارسلون+جزایر قناری تور بارسلون 4شب/تور جزایر قناری 3شب تور بارسلون (4شب) تور جزایر قناری (3شب) روی

سفرنامه تور بارسلون+جزایر قناری

تور بارسلون 4شب/تور جزایر قناری 3شب

تور بارسلون (4شب) تور جزایر قناری (3شب) روی هتل 4ستاره مرکز شهر و هتل با استخر و ویوی اقیانوس در جزایر قناری (تنریف)

تواین قسمت می خوام از سفر نامه ای که من توی اون به یه تور اسپانیا رفتم که حدود 30 نفر مسافر مرا همراهی میکردند.این سفر طبق برنامه ریزی من انجام شد.

من حسین حسین خانی هستم که حدود 12 سال تجربه کار در بخش گردشگری آژانس هواپیمایی را بر عهده دارم و از سال 95 هم آژانس پارسین سیر را افتتاح کردم .

بعد گرفتن وقت سفارت از سفارت اسپانیا و گرفتن دعوتنامه توریستی ازین کشور توسط یکی از دوستانم در بارسلون برای حدود 30نفر از مسافران ویزای توریستی 15روزه اسپانیا گرفتم .

حتمن میدونید دریافت کردن ویزای شنگن (ویزای شینگن) مراحل زیادی دارد از گرفتن وقت سفارت تا دعوتنامه ورزرو هتل و بیمه و رزرو پرواز گرفته تا استرس قبولی یا ردی ویزا شنگن (ویزای شینگن)

وقتی کسی ویزای شنگن (شینگن) دریافت میکند میتواند به تمامی کشورهای اروپایی حوزه ی شنگن مثل اسپانیا /فرانسه / اتریش/ آلمان/ هلند/ پرتغال/ ایتالیا/سوییس و … سفر کند.

پرواز قطری رزرو کردم چون پرواز مستقیم به اسپانیا نداریم . البته جدیدا ماهان پرواز گذاشته. تور را توی شهریور برگزار کردم که هوای هر دو شهر بارسلون و جزایر قناری عالی بود .

پرواز از تهران به دوحه و از دوحه به بارسلون بود . دقت کنید که پلیس که پاسپورت را ابتدای ورود به حوزه ی شنگن (شینگن) چک می کند ممکن است حتی به ویزای شنگن (ویزای شینگن) شما هم ایراد بگیرد ولی کاملا خونسرد باشید و تمامی رزروها و واچرهاتون و آماده داشته باشید .

در بارسلون هتل BARCELONA UNIVERSAL را رزرو کرده بودم که نزدیک میدان کریستف کلمپ که پایین خیابان رامیلا بود.

روز اول چون ساعت 16 بود که اتاق ها را تحویل دادیم حدود ساعت 20 قرارگداشتیم که مسافران را برای شام به یکی از رستوران های خیابان معروف رامبلا بارسلون اسپانیا ببریم .در اسپانیا یک لیدر خانم هم استخدام کرده بودیم که بنام خانم اصغری بود که در بارسلون ما را به صورت کامل همراهی می کرد .

رستوران های زنجیره ای زیادی در کل اروپا هست که به صورت بوفه سرویس میدهند که یکی از آنها FRISCO می باشد. که حدود 11تا15 یورو (بسته به روزهای هفته) شما میتوانید از سالاد و یک نوشیدنی و کلی غذای گرم و نیمه گرم استفاده کنید.

سپس بعد از شام وکمی قدم زدن رفتیم هتل تا برای روز دوم تور بارسلون (4شب) جزایر قناری (3شب) آماده شویم.

روز دوم طبق برنامه ریزی با دوست خوبم در بارسلون اتوبوس سر ساعت 9در ب هتل همراه خانم اصغری بود تا ما را به گشت شهری بارسلون ببرد.

در گروه ما دو سری مسافر متفاوت بود یک سری تجار مرد بودند که کلا با هم سفر میکردند و اسپانسر داشتند و یک سری هم خانواده بودند که برای خانواده ها گشت با لیدرو خودرو جدا هماهنگ کرده بودم و چون تعداد گروه تجار تور بارسلون 4شب و جزایر قناری 3شب بیشتر بود من و خانم اصغری آنها را همراهی کردیم و پسر جوانی ایرانی الاصل در بارسلون گروه خانواده ها را .

در این روز ما اماکنی همچون کلیسای ساگرادا فامیلیا /موزه ی هنر / میدان کاتالونیا . خیابان رامبلا همراه گروه دیدن کردیم و سپس برای ناهار به یک رستوران بوفه دیگر مراجعه کردیم . که حدود 20یورو هر نفر بود ولی امکانات و غذای مناسبتری داشت.

1-کلیسای ساگرادا فامیلیا( واژه ی لاتین به معنی خانواده مقدس) کلیسایی در شهر بارسلون (بارسلونا) هست که علاوه بر مکان مذهبی بودن از جاذبه های گردشگری این شهر محسوب میشه.

این کلیسای کاتولیک از سال 1882 میلادی در حال ساخت بوده و پیش بینی میشه که تا سال 2026 ساخت آن تمام نخواهد شد .

این کلیسا را آنتونیو گائودی (1926-1828) معمار مشهور اسپانیایی که 15 سال آخر عمرش صرف تکمیل این کلیسا شد طراحی کرد .

BARCELONA, SPAIN – DECEMBER 14: La Sagrada Familia – the impressive cathedral designed by Gaudi, which is being build since 19 March 1882 and is not finished yet December 14, 2009 in Barcelona, Spain.

جالبه بدونید که این کلیسا تماما از قطعات پیش ساخته درست شده .غیر ازین هم نمیتونسته باشه . چرا که جزئیات زیادی داره یکی از مهمترین دلایل معروفیت بارسلون(بارسلونا) همین کلیساست که رکورددار گینس هم هست .

گفته میشه که به دلیل جزئیات موجود در این پروژه از دوران ابزارهای اولیه دوران صنعتی شدن تا عصر 30پرینت ها ادامه خواهد داشت. بلیط ورودی کلیسا را کارگزار اسپانیاییمون از قبل گرفته بود و ما خیلی سریع و بدون صف و معطلی وارد کلیسا شدیم. در صورتی که اگر شما این تیکت را از قبل نگرفته باشید در بعضی از روزهای سال مجبورید دو تا سه ساعت در صف تهیه ی بلیط بایستید.

2-موزه هنر:م.زه ی ملی هنر کاتالونیا CATALINA ART NATIONAL BARCELONA . که قبلا یک قصر سلطنتی بوده یکی دیگر از جاذبه های توریستی بارسلوناست . این موزه در سال 1929 میلادی محلی برای برپایی نمایشگاه های بین المللی بود . اما در سال 1990 به موزه تبدیل شد . موزه ملی هنر کاتالونیا از جمله موزه هایی هست که خودش بیشتر از اثار درونش بازدید کننده را سرگرم میکند. توریست ها با نگاه به ساختار زیبای این بنا جذب طراحی فوق العاده ش میشن . در مقابل این ساختمان یه میدان هست با آبنماها و رقص نور و رقص اب های بسیار زیبا و موزیکال که شنبه شب ها برنامه ی شادی دارن و اغلب مردم زیادی جمع میشن . روبروی ساختمان هنر یک خیابونه که به میدان اسپانیا ختم میشه و حد فاصل این دو فضا ساختمان های نمایشگاه های بین المللی اسپانیا برگزار میشه که عبارتند از : نمایشگاه های موبایل بارسلون در ماه فوریه و نمایشگاه بی تراول که در آوریل انجام میشه .

3-میدان کاتالونیا و و خیابان رامبلا: ابتدای رامبلا میدان کریستوف کلمب (که در نزدیکی فروشگاه های مگونومو قراردارد) قرارداره کمی که جلوتر میریم ابتدای بلوار پسری مجسمه نما (انسانهای زنده که نقش مجسمه بازی میکنند) با اشکال خاص خود وجود دارند . که با یه مبلغ کم برای مسافران ادا و شکلک در میارن و کلا جالبن . توی خیابان رامبلا اکثر فروشندگان پاکستانی و هندی هستن که اغلب اجاره کردن محلشون و و یهجورایی انگار تسخیر کردن اون خیابونو . توی فروشگاه های این شکلی که اتفاقا فروشنده هاش ارتباط خیلی خوبی هم اغلب با ما ایرانی ها برقرار میکنند میشه انواع هدیه های ریز و کوچولو مثل یادگاری از بارسلون (بارسلونا) و … پیدا کرد .

از پایین خیابان رامبلا که به سمت کاتالونیا میایم سمت چپ میدان کاتالونیا یه خیابونه که نبشش فروشگاههای زارا (zara) و منگو((mangoهست که توی خیلی از فصول سال آف off% های سنگین میزنه و جنسای خیلی خوب و برند رو میتونید با قیمت خیلی مناسب خریداری کنید. همینطور دست راست میدون یه فروشگاه بزرگ چندین طبقه ست که انواع برند ها رو میشه توش پیدا کرد و خرید .

میدان کاتالونیا یکی از جاذبه های توریستی بارسلون(بارسلونا) و شلوغ ترین میدان بارسلوناست .که در ابتدای رامیلا و مابین بخش قدیمی و مدرن اکسمپله قرار دارد وجود مراکز خرید متعدد در این میدان یکی از بهترین دیدنی های بارسلونا و جاذبه های گردشگری اسپانیا به شمار میره. توی همون محدوده ی میدون کمی اینطرف تر آبنماهای بسیار زیبا که با رقص نور های دیدنی کار میکنند قراردارند که مردم اغلب میرن کنارشو ن و عکس میگیرن . یه نکته ی دیگه هم تا یادم نرفته بگم البته این مورد سینه سینه نقل شده ما ندیدیم ولی شنیدیم که توی اروپا خیلی باید مراقب خرید از دست فروش ها باشین و اصلا این کارو نکنین چرا که اگه پلیس ببینه جریمه های سنگین برای این کار داره .

بعد از ظهر روز دوم تور بارسلون (4شب) جزایر قناری (3شب) به هتل آمدیم و گروهی به استراحت و گروهی هم به دنبال تفریحات شبانه بارسلون رفته که شهری سرزنده و شب زنده دار است.

روز سوم:

در برنامه این روز برای گروه خانواده ها گشت مراکز خرید و پارک ها میادین دیگر بارسلون هماهنگ شده بود . برای گروه آقایان گشت بازدید از استادیوم و موزه ی زیبای نیو کمپ که بلیط آن نفری 23یورو بود . و فوق العاده زیبا بود . بعد از تهیه ی بلیط و عبور از پلی بزرگ وارد موزه ی نیو کمپ شدیم . پر از هیجان و کلی LCD بزرگ برای نمایش افتخارات بارسلون بود که پر بود از عکسهای مسی ستاره بارسلونا .سپس وارد قسمت رختکن و سپس چمن شدیم که فوق العاده بود . البته کنار زمین می شد رفت .و روی سکوی ورزشگاه قرار بود بین ساعت 10الی 12:30 اونجا باشیم چون خیلی جذاب بود تا آمدیم بیرون شد ساعت 14 . بعد به دو گروه تقسیم شدیم برای چند تا از دوستان بلیط بازی اسپانیول (در نزدیکی بارسلون) با رئال مادرید گرفتیم آنها رفتند ورزشگاه و ما هم رفتیم برای خوردن ناهار بوفه که خیلی عالی بود سپس رفتیم برای دیدن پارک گوئل بارسلونکه پارکی بزرگ که معمار بزرگ شهر بارسلون گائودی آنجا را بنا کرده بود . شبیه پارک جمشیدیه تهران (البته پارک ما زیباتر است) سپس آمدیم هتل و استراحت.

روز چهارم

روزی بود که در برنامه ما روز استراحت و خرید بود که با تعدادی از مسافران به میدان کریستف کلمب رفتیم که بعد از عبور از اسکله به مرکز خرید MARE MAGNUM رفتیم که خیلی بزرگ و با قیمت های مناسب بود . سپس به خیابان رامبلا برگشتیم و کلی دوستان از فروشندگان هندی و پاکستانی خرید کردند و تخفیف هم گرفتند.

ناهار را ساعت 14:30 در یک رستوران ژاپنی هماهنگ کرده بودیم که کلی خوراکی جذاب مثل سوشی –خرچنگ-سوپ-اسپاگتی-میگو-کباب و … داشت که برای مسافران تجربه فوق العاده ای بود . سورپرایز جالب این بود که برای ما چند آهنگ ایرانی هم گذاشتند .

سپس به هتل برگشتیم تا برای روز آخر بارسلون و پرواز به جزایر قناری که فردای آن روز بود آماده شویم.